Apache na Linuxu

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pondělí Listopad 15 14:07:22 CET 1999

Dne 15.11.1999 Martin Mevald napsal

> Apache nepatří mezi nejrychlejší webservery.
>
> http://www.acme.com/software/thttpd/benchmarks.html

Vsak to take nikdo netvrdi. Jenze rychlost neni vsechno. Dulezite jsou
vlastnosti, perspektiva, rozsiritelnost atd.

Napriklad: mam vice uzivatelu, ktery pouzivaji PHP. Protoze neexistuji
moduly pro vsechny HTTP servery, bude nutne pouzit PHP jako CGI, coz
znamena, ze ackoliv je dany server papirove treba trikrat rychlejsi,
stejne bude mozna ve vysledku pomalejsi, protoze u Apache proste nebude
potreba spoustet externi procesy.

Nebo jiz zminovane kodovani cestiny - opet jsem obvykle nucen pouzit CGI,
coz je jeste horsi, nez v pripade PHP, protoze pro kazdy request, ktery ma
byt prekodovan, se bude muset forkovat.

Dulezite je rovnez spektrum nabizenych funkci a rozsiritelnost. Hezkym
prikladem mohou byt treba name-based virtualni servery, ktere, pokud vim,
zdaleka neumi vsechny servery, nebo treba podpora FastCGI, atd., atd.

Tim nechci rict, ze Apache je vsespasitelny. Naopak sam jsem uz nekolikrat
uvazoval o tom, ze jej nahradim necim jinym, ale nakonec jsem vzdy objevil
neco, co mi u konkurence chybelo. Umim si ale dobre predstavit pomerne
mnoho pripadu, kdy by byl vhodnejsi treba Boa (jakozto maly efektivni
server) nebo naopak treba Zeus (jakozto udajne nejvykonejsi server pro
Linux).

--
S pozdravem