Too many open files (dost specha)

David Sauer davids na penguin.cz
Středa Listopad 17 21:39:47 CET 1999

    JP> Preji pekny den, mam problem s max. pocetm otevrenych souboru. V
    JP> archivu konf jsem nasel pouze 1 dotaz a 1 odpoved, ze se to
    JP> nastavuje v /proc/sys/fs/max-file. Tam pokud mi system hlasil chybu
    JP> bylo napsano 4096. Protoze my soubory oteviraji hlavne demoni

Tak proc nepridate ? Treba:

echo "8192" > /proc/sys/fs/max-file

To cislo je celkovy max. pocet otevrenych souboru, limit na proces zustava
 1024. K jeho zmene je treba zmenit konstantu NR_OPEN a prekompilovat kernel.
 Ve 2.3.X snad uz s tim neco udelali.

    JP> samby, provedl jsem samba restart a prozatim je po problemu. Ale od
    JP> te chvile, kdyz se podivam do /proc/sys/fs, tak maji vsechny
    JP> soubory nulovou velikost a cas posledni zmeny je shodny s casem
    JP> provedeni ls. Jak to tedy je ve skutecnosti? Kde si mohu nastavit
    JP> vetsi pocet ?????

Ty soubory maji cas provedeni ls proto, ze vypis (a adresar) se generuje
prave v ten okamzik. Ty soubory vlastne neexistuji, ale v okamziku, kdy z
nich chcete cist se vytvori.
Velikost '0' maji proto, ze je to nejrozumnejsi cislo - nikdo nevi, jak
budou v okamziku cteni velke.

Doporucena cetba:
/usr/src/linux/Documentation/proc.txt

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na penguin.cz (mime compatible)