e2fsck -b 8193 /dev/hda1

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Listopad 18 15:10:51 CET 1999

On Thu, 18 Nov 1999, Lin[o]x wrote:

> dd,
>
> fsck mi hlasi, ze mam spatny superblock, abych zkusil prikaz %subj. spusteni
> prikazu varuje, ze muze zpusobit "SEVERE damage to the filesystem". nikdy
> jsem to nedelal. co mam nastudovat, pripadne na jake otazky se pripravit,
> nez to spustim. kapitolu o fs v LDP a man e2fsck jsem cetl.
> momentalne nemam zalozni disk, tzn. dalsi otazka: pockat na disk a riskovat
> ze se fs do te doby zhrouti, nebo se do toho pustit o zborit si ho hned sam
> ;)? dik.

No me je na tom dotazu hned nekolik veci podivnych. Vy tvrdite, ze
namountujete a muzete pouzivat filesystem, ktery ma poskozeny prvni
superblok? To se mi moc nezda, alespon ja osobne jsem mount k namountovani
takoveho disku nikdy rozumne nepresvedcil.

Nicmene rekneme ze to jde, ciste teoreticky, potom je dalsi beh toho disku
velikym hazardem, protoze s kazdym zapisem existuje moznost, ze zapisujete
pres existujici ziva data.

Co se bude dit pri behu fsck uvidite nejlepe tak, ze ho pustite s volbou
-n, tedy zakaz zapisu. fsck se ten disk pokusi spravit a bude vypisovat co
se deje, ale nebude to ve skutecnosti provadet.

disk, ktery spravujete nesmi byt v te dobe primountovany, pokud je to root
disk, tak si musite fsck pustit z rescue diskety.

Prestoze existuje moznost, ze si fsck disk vycistete, rozhodne bych s jeho
spustenim nevahal. Na dotazy fix problem? se vetsinou odpovida yes a na
dotazy typu uvolnit misto se zase odpovida no, protoze v /lost+found umi
mazat kazdy a ty soubory mohou obsahovat data.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Kdo se zahledi, neprokoukne.