vysledek Re: Mirne OT: linux a dobra CDROM mechanika s nastavitelnou rychlosti ?

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Úterý Listopad 23 14:32:02 CET 1999

Dobry den,

nedavno jsem tady psal o rychlych cdrom mechanikach, jejich hlucnosti
a moznosti/nemoznosti jejich zpomaleni pomoci SCSI/ATAPI prikazu CDROM_SET_SPEED
u ruznych modelu.

Nakonec jsem si koupil ATAPI BTC 50x.
ma cudlik na pousteni audio cedecek a reaguje na onen zpomalovaci prikaz.
Bohuzel si to uz pro vlozeni dalsiho CDcka nepamatuje, takze je nutno ten
prikaz poslat znovu :( Ale i tak to jde, jsem spokojen.

V linuxu to zpomaleni neni zadny problem (jedno spravne ioctl, viz
/usr/include/linux/cdrom.h).

Horsi to bylo z windowsu, nikdo se tady do toho nemel, tak jsem si chvili cetl
Win95 DDK v MSDN a vysledkem je takovy jednodenni hack pouzivajici ASPI32.
Je to win32 programek z prikazove radky fungujici zhruba takhle :
setspeed HAID TARGETID SPEED
napr. setspeed 0 1 16 zpomali cdromku pripojenou na primarnim IDE jako slave na
rychlost 16x (kde x=177, viz linux/drivers/block/ide-cd.c :).

Je to snad jeste vice OFF TOPIC nez predchozi clanek, ale zdalo se mi ze tu o
to byl zajem. Chtelo by to dodelat GUI (treba ikonku do systray s
jednoduchym menu) a vyresit detekci nove vlozeneho cdcka.

Jestli mate nekdo zajem piste na dufka na prfnw.upol.cz

Frantisek Dufka