Konzistentnost serveru - jak zabezpecit?

Jaroslav Klaus J.Klaus na sh.cvut.cz
Středa Listopad 24 09:50:20 CET 1999

On Tue, Nov 23, 1999 at 10:41:40PM +0100, Pavel Kankovsky wrote:

> Uz v tomto bode to prilis zavani metodou "penetrate and patch".

:-)
Co se da delat, kdyz je unix deravy od zakladu.

> To byl takovy lehce fabrikovany priklad zalozeny na tom, ze init ma
> opravdu v BSD nejakou vyjimku. Mozna z jinych pricin, ale ma ji.

init ma nejednu vyjimku a ne jen v BSD, ze? Attachnout init nelze ani
v Linuxu. V BSD mi to dneska prijde zbytecne. Drive mohl init snizit
securelevel napr. pri prechodu do single modu. Dnes uz tu moznost nema
a snizovani securelevelu neni mozne (je nutny reboot primo do single
modu).

> Kdyby to bylo opravdu jednosmerne, pak se stava nemoznou jakakoli udrzba
> systemu.

Nikoli. Nemozna je pouze vzdalena udrzba. Bohuzel, ale od urcite
urovne bezpecnosti vam zbyva pouze lokalni pristup.

Jarda Klaus