Moduly jadra

Petr Nejedlý P.Nejedly na sh.cvut.cz
Pátek Listopad 26 00:11:10 CET 1999

Michal Rysavy wrote:

> Mel bych dva dotazy
> 1) Pouzivam externi disk pres paralelni port (moduly paride, dstr,
> pd) a mam je zakompilovane do jadra. Pokud ale disk neni zapnuty pri
> startu, nemuzu si jej na mountovat, protoze se pri startu jadra
> nenadetekuje. Chtel bych se tedy zeptat, zda lze nejakym zpusobem
> tento disk dodatecne pripojit (znovu nacist modul nebo neco
> podobneho) ?

Pokud je to zakompilovane, tak asi ne.

> 2) Pokud bych chtel modul nedat do jadra, ale jako externi (v
> konfiguraci kernelu volba M), jakym zpusobem se da modulu urcit, ze
> se ma nahrat a uvolnit automaticky, kdy je to potreba - pokud to lze ?

staci, aby bezel kerneld (nebo kmod) a byly patricne polozky
v /etc/conf.modules
Tady je moje konfigurace pro backpack (rozdil asi bude jen
v modulu pro protokol - bpck misto dstr):

alias block-major-45 pd
pre-install bpck modprobe paride
pre-install pd modprobe bpck
post-remove pd modprobe -r bpck
post-remove bpck modprobe -r paride

v /etc/fstab mam:
/dev/pda1 /mnt/pd auto 0 0

a kdyz pripojim hdd a zapnu napajeni, dam jen mount /mnt/pd a je to