RH vs. Debian

Vilem Vychodil vychodiv na inf.upol.cz
Pondělí Listopad 29 08:16:21 CET 1999

On Sun, Nov 28, 1999 at 06:42:59PM +0100, Mojmir Motycka wrote:
> Zdravim,

	Pekny den,

>  muzete mi prosim nekdo poradit, jak pouzivat (tedy rozbalit) package z
> Debianu pod RH6.x a obracene?
> Tedy:
> a)  Jak rozbalit .rpm v Debianu (lze pouzit rpm -i ...)
> b) Jak rozbalit .deb v RH6.x   (lze pouzit dpkg )
> Diky za objasneni.

	Pouzivat baliky mezi distribucemi neni ani trochu dobry napad.
Po delsim pouzivani baliku vice distribuci hrozi docela solidni chaos v
systemu. Nehlede k tomu, ze distribuce pouzivaji knihovny, ktere jsou leckdy
jinych verzi a rada takovych programu odejde do vecnych lovist s hlasnou
,,segmentation fault''.

	Castecnym resenim je konverze (binarnich) baliku pomoci programu Alien,
viz http://kitenet.net/programs/alien, to ale resi pouze prvni problem.
Jestli mohu doporucit, vsechny baliky, ktere nejsou v distribuci je
vhodne prekladat a instalovat ,,rucne'' primo z jejich zdrojaku.
Leckdy si tim clovek usetri spoustu nervu, ... ;)

--
	S pozdravem,
						Vilem Vychodil