Potize s disky

Zdenek Havel havel na terezka.ujep.cz
Úterý Listopad 30 16:11:18 CET 1999

Zdravim ve spolek,

mam velke potize s disky na nasledujici konfiguraci stroje:

Kernel: 2.2.14pre9 (stejna chyba se je i pri pouziti starsich kernelu)

Radic: QLogic PCI ISP

Device Device Adapter SCSI SCSI Vendor     Product          Product
Num    Type   Num     ID   LUN  ID         ID               Revision
80     Disk    0      1     0   IBM        DCAS-32160  !#   S63A
81     Disk    0      4     0   MICROPOLIS 4221-09 1128RV   28RV
82     CD-ROM  0      2     0   NEC        CD-ROM DRIVE:502 2.0y

Nevim proc, ale Disk micropolis se mi nedari naswitchovat tak aby se
hlasil jako ID 3, bud je ID 2 nebo ID 4. CD-ROM pro zmenu nebere nic
jineho nez ID 2.

Na disku MICROPOLIS je zapnuta terminace.

Pri bootu kernelu po inicializaci SCSI se vice jak 20x obevi nasledujici
hlaska:

SCSI: aborting command due to timeout: pid 2, scsi 0, channel 0, id 1, lun
0 Inquiry 00 00 00 ff 00

pote vse pokracuje vporadku a vse je funkcni.

Paklize se pokusim mountnout disk sdb (MICROPOLIS), vyskoci na me
nasledujici hlaska:

SCSI disk error: host 0 channel 0 id 4 lun 0 return code = 28000002
[valid=0] Info fid=0x0, current sd08:11:sense key Data Protect
Additional sense indicates Write protected
scsi I/O error: dev 08:11, sector 2

Tato hlaska se pri pokusu o zapis samozrejme obevi pro kazdy sektor. Disk
nelze naformatovat.

Disky jsem zkousel ruzne switchovat, zkoumal jsem, jestli neni povytazena
ksanda, nic nezabira.

Nevite nekdo co s tim?

                                Diky za radu

Zdenek Havel