Spravce balicku

Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Pátek Říjen 1 10:02:34 CEST 1999

On Thu, 30 Sep 1999, Tomas Valusek wrote:

> Dobry den,
>
> s Linuxem uz nejakou dobu flirtuju, zkousel jsem si RH 4.2, 5.x a 6.0 a ted
> zkousin Debian. Doufam, ze se tu nikdo neurazi, ale prirovnal bych ho k
> CDckum plnym shareware (ne obsahem, ale trosku formou) - taky obsahuje

to je hodne odvazne prirovnani :-) Pokud je na Debianu neco velmi dobre tak
je to system packages, pravda uzivatelske rozhrani uz je horsi. Ale ono napsat
takovy program neni snadne a kdo se koukal na knihoven okolo dpkg tak mozna
i chape proc (teda muj dojem).

> 2. Po instalaci bych mel mit moznost ze spravce dany program spustit (nebo
> dostat navod, jak to udelat)

To asi ne, mne to pripada i dost ne-UNIXove, aby jeden program "vseobjimal"
cely system (takova reseni mozna pari do OS Emacs :-).

> dosazitelne - pokud existuje separatni balicek s dokumentaci, mohla by byt
> pri zadosti o dokumentaci jeho instalace nabidnuta.

 to pochopitelne je pokud autor package dobre udela dependence.

> 5. Na konci seznamu balicku by mela byt polozka "Jiny...", ktera by otevrela
> file selector, ve kterem bych mohl vybrat balicek, ktery jsem si prave stahl
> z internetu.

"dpkg -i a_ten_balicek.deb" (no nema to tlacitka a menu, ale taky to jde)

Jinak mate pravdu a asi by se naslo i mnoho dalsich vlastnosti,
jen to napsat..

						Zakkr