FW: Linuxove noviny - formaty a dostupnost

Petr Vavra petr na vavra.cz
Pátek Říjen 1 13:04:09 CEST 1999

"Sachl, Jiri Ing." wrote:
> znovu se vracim k me puvodni otazce. Nestalo by za to pouvazovat o tom, ze
> by se distribuovali i cestou listserveru pro ty co by se k tomu prihlasili
> ? Takhle nejak jsem pred casem dostaval program televize ve formatu pdf.
> Jirka Sachl "Jurasoft"

Tohle mi pripada dost zbesile. Jedno cislo ma v PDF formatu asi 1.5 MB.
Pokud se to placne do mejlu jako priloha tak to naroste na 2 MB.

Predstavme si, ze se k odberu prihlasi 100 lidi a ze odchozi mejlovy
server je pripojen pomoci 128kb/s linky... 100x2048*1024*8/128000 je
13107,2 sec neboli
3,64 hodiny vyuzita linka na 100%.

1000 lidi => 100% vyuziti 128kb/s linky po dobu 36,4 hodiny!!! Je to
dost ne?

Nehlede a fakt, ze je lepe si PDF aktivne stahnout z ftp. Napriklad
Adicom, ktery takhle posilal programy TV uvadel znacne problemy krome
jineho i s rozeslianim tohoto prehledu v PDF pro cca 2000 lidi a to mel
soubor kolem 400 kB.

Ne tudy cesta nevede.

--

Petr Vavra
e-mail: mailto:petr na vavra.cz, mailto:petr.vavra na cestovatele.cz