PostgreSQL & pgaccess

Igor Kilian igor.kilian na master.spp.sk
Pondělí Říjen 4 08:47:58 CEST 1999

Prajem prijemny den.

Pouzivam distribuciu Linuxu RedHat 6.0 (Hedwig), kernel 2.2.5-15. Vytvoril som
postgres databazu template1 pomocou prikazu initdb (pod postgres uzivatelom).
Premenne ako PGLIB a PGDATA mam nasetovane. Tak isto aj DISPLAY. Prikaz psql mi
funguje tak isto bezchybne. Problem mam s prikazom pgaccess (teda
utilitkami s okennym zobrazenim). Nikde som nenasiel ako sa presne
spusta (teda ci treba dat parameter databazy v mojom pripade:
"pgaccess template1"
,alebo staci spustit bez parametrov). V jednom HOWTO to bolo sice
spomenute, ale to bolo pre inu verziu (ovela starsiu). Pri kazdom pokuse o
spustenie pgaccess mi vypise chybu:

Error in startup script: couldn't load file "libpgtcl.so":
/usr/lib/libpgtcl.so: undefined symbol: crypt     while executing
"load libpgtcl.so"
    (procedure "main" line 6)
    invoked from within
"main $argc $argv"
    (file "/usr/bin/pgaccess" line 4954)

/usr/lib/libpgtcl.so existje (je to linka na libpgtcl.so.2.0), prepisal som aj v
skripte (pgaccess) danu cast tak ze som dal absolutnu cestu na skutocny subor aj
tak mi to nefungovalo. Riadok 4954 je uplne posledny v danom scripte. Poradte mi
prosim.

Dakujem

Igor

Ing. Igor KILIAN