Quota warning !?!?

Jan Kara jack na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Říjen 4 13:07:30 CEST 1999

> Nainstaloval jsem diskove quoty - postupoval jsem podle navodu, manualu atd.
> Zda se, ze temer vse funguje - pri prekroceni soft quoty se zacne odpocitavat
> grace period a jakmile vyprsi, nebo jakmile je prekrocena hard quota, system
> nedovoli zapisovat. Nicmene jedna vec mi nefunguje - nedostavam zadne
> varovani, ze jsem prekrocil soft quotu! Ani pri zapisu na disk, ani pri
> prihlaseni, ani pri odhlaseni ... Pouzivam balik quota v. 1.65 (z debianu) a
> kernel verze 2.2.12. V cem muze byt problem?
  Problem je alespon castecne v kernelu. Pri zalogovani je zvykem spoustet
program quota, ktery mel nejaky ten warning upustit (tedy alespon pokud
je nejak rozumne nastaven). To, ze se warning nevypisuje pri zapisu, ktery
prekrocil softlimit je bug v kernelu. A co vic, je to bug, ktery neni jednoduche
"ciste" opravit. Problem je totiz v tom, ze ext2 dela prealokaci. Tedy
zabira pro soubor o neco vice mista, nez je potreba a snizuje tim fragmentaci
filesystemu. Bylo by divne, aby se nekomu vypisoval warning, ze prekracuje
quotu, kdyz on ji vlastne neprekracuje a hlavne ani nemuze ovlivnit, jak ji
prekracuje... Proto se pri alokovani mista pro prealokaci nevypisuje zadny
warning. Problem ovsem je, ze quota se nedozvi, kdy prealokovane misto
bylo pouzito, takze se velmi casto stane, ze warning je odlozen na nikdy...

							Honza