Spravna diakritika na vfat

Petr Tesarik tesarik na lupa.cz
Pondělí Říjen 4 14:58:47 CEST 1999

Dne Thu, Sep 30, 1999 at 06:21:40PM +0000, Tom Hudec napsal:

> Me staci option iocharset=iso8859-2, nedavam tam codepage=852.
> Vidim vse Cesky s hacky i carkami, ...
> Jinak jmena na vfat jsou v unicode (16bit). Proto je treba prevod na 8bit,
> napr do iso8859-2, to umi vfat FS na Linuxu prave pomoci iocharset.
> codepage je pro msdos fs (aspon myslim).

Hm, to je složitější. Dlouhá jména, pro která existuje "slot" jsou od
jisté (nevím, které) verze Win95 v Unicode (do té verze mají horních 8
bitů vždy nula <FLAME> Asi tehdy u M$ ještě neuměli správný Unicode a
pro Latin1 to funguje</FLAME>). Ve WinNT to byl vždy Unicode, pokud
vím. Pro ta dlouhá jména tudíž žádný codepage nepotřebujete.

Pokud ale neexistuje ten slot, tak je to ještě složitější, za určitých
okolností je to dokonce i ta CP852. :-| To ale neznamená, že by ji
Linux pokaždé přemapoval, option "codepage" sice existuje nějaký ten
pátek, ale minimálně v mnou momentálně používané verzi 2.2.10 ve
skutečnosti žádný kód tu stránku pro mapování krátkých jmen nepoužívá,
takže se to implicitně chápe jako ISO Latin1. :(

Nevím, jak je to teď, ale přinejmenším v některých verzích Linuxu je
option "codepage" úplně k ničemu.

bye,
--
Petr Tesarik                    http://www.lupa.cz/
Internet Info, s.r.o.           Tel: +420 602 575294