Pristupova prava & linuxconf

Zdenek Krepela aligra na uo.fairnet.cz
Pondělí Říjen 4 18:54:03 CEST 1999

Preji pekny den,               (RedHat 6.0, kernel-2.2.5-22)

omlovam se za mozna hloupy dotaz, ale byl bych rad kdyby mi to
nekdo vysvetlil. Mozna pri tom delam nejakou chybu .
Problem spociva v prideleni prav ostatnim uzivatelum v linuxconfu.
Kdyz chci aby napr. uzivatel A mohl pouzivat prikaz shutdown,
jednoduse v linuxconfu nastavim "may shutdown" na granted/silent.
To ale bohuzel nefunguje. Kdyz uzivatel A zada vyse zmineny prikaz,
musi jeste zadat svoje heslo (zrejme kontrola, ze si to opravdu preje).
To pak ale IMHO neni rozdil mezi tim zda v linuxconfu zadam
"granted" nebo "granted/silent". Podle me vubec nezalezi na tom
ktera prava tam povolim a ktera ne. Napr. "May use linuxconf" na
"granted/silent" zpusobi "Pristup odmitnut" (tedy nestane se vubec nic).
A tak bych mohl pokracovat u vsech. Jedno z reseni pak je nastavit
prava pomoci "chmod ...." rucne. To se mi ale nezda zrovna jako
nejpohodlnejsi reseni.

Mohl by mi to prosim nekdo vysvetlit, nebo odkazat na nejaky
zdroj na internetu (prosim ne, kde to vyzaduje reverzni DNS,
tam se nedostanu).  :-(((

Predem dekuji
Zdenek Krepela