Locale v RH 6.0

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Úterý Říjen 5 10:05:36 CEST 1999

Vladimir Michl <michlv na penguin.cz> wrote:

> Problem je v tom ze v /usr/share/locale/locale.alias neni alias
> cs na cs_CZ.ISO-8859-2. Pokud budete nastavovat LC_* na cs_CZ.ISO-8859-2
> (pripadne zkracene bez kodovani) a LANG na czech, melo by vse chodit.

   O nastavovani locale se uz mnohokrat diskutovalo:

- je to zalezitost glibc (nebo libc), ne Linuxu nebo urcite distribuce
  => pokud se ma neco opravovat, je potreba to delat v glibc/libc
- locales LC_MESSAGES jsou v adresarich xx (cs, sk, ...), ostatni locales
  (prinejmensim u glibc) jsou v adresarich xx_XX (cs_CZ, sk_SK, ...); je to
  z toho duvodu, ze nekterymi jazyky se mluvi ve vice zemich, kde jsou
  ruzne meny apod., ale texty hlaseni obvykle mohou byt pro urcity jazyk
  stejne bez ohledu na zemi (sta't)
- spravne nastaveni je cs_CZ.ISO-8859-2 (stejne dobre je diky aliasu
  v /usr/share/locale/locale.alias i czech) nebo aspon cs_CZ; libc/glibc
  si umi z cs_CZ.ISO-8859-2 odvodit cs_CZ a cs (a diky aliasu to vse
  umi odvodit i z czech), ale z cs uz nic jineho neodvodi, takze po
  nastaveni locales na cs budou cesky fungovat pouze hlaseni programu,
  ktere jsou v adresari cs
- neni rozumne prosazovat alias cs -> cs_CZ.ISO-8859-2, pokud neexistuji
  obdobne aliasy pro ostatni jazyky
- nastavovani LANG=cs je hack kvuli nekterym starsim programum (man 1.x,
  apod.), ktere s cs_CZ, czech, cs_CZ.ISO-8859-2 nefunguji nebo funguji
  spatne; v idealnim pripade by se mela pouzivat pouze hodnota czech
  pro promennou LC_ALL (kompletni lokalizace) nebo pro vybrane promenne
  LC_* (castecna lokalizace - pokud ji chcete)

                                                         S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229