jak "zakousnout" linux ?

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Úterý Říjen 5 08:07:35 CEST 1999

Zdenek Kabelac wrote:

> CLI je normalne zakazana instrukce. Na to je tam to iopl.
> Docela by me zajimalo, jak se ty NT tedy prerusi, kdyz maji zakaz
> preruseni -
> bud se preruseni zakaze - a pak je to neprerusitelne a nebo se nezakaza,
> ovsem pak se system chova jinak, nez bych ocekaval - protoze zatimco ja
> si
> myslim, ze preruseni je zakazano, tak system si vesele prerusuje dal -
> pokud
> takto funguji windows NT tak je to pak jejich problem...

Napriklad linux v RT nadstavbe to dela tak, ze C funkce cli() neni
prelozena
jako cli do asm, ale nahrazena virtualnim ekvivalentem. Takze vlastni
linux
se chova jak se zakazanym prerusenim a RT cast vesele jede dal.
Pokud ma clovek natvrdo prasknute cli do zdrojaku jako inline, tak je
asi
smolik.
Predpokladam, ze NT to resi nejak podobne.

	Majkl (majkl na tesnet.cz)