locale a remote X

Filip Hroch hroch na physics.muni.cz
Středa Říjen 6 11:33:42 CEST 1999

Vazeni pratele,

potreboval bych poradit s nasledujicim problemem.

Na svem pocitaci jsem naistaloval podporu cestiny,
nastavil locales atd. Vse funguje tak jak ma.

Problem nastava tehdy, kdyz chci pouzit ceskou klavesnici
na vzdalenou X aplikaci. Napriklad, zadam-li ze sveho rxvt
(ale asi i xtermu), ve kterem funguje cestina spravne (zobrazovani,
klavesnice, LC_CTYPE=cs_CZ) prikaz

integral:~$ rsh monoceros "xterm -display integral:0.0 -fn '-misc-*-*-*-*--15-*-iso8859-2'"

objevi se me sice xterm, ve kterem ale uz ceska klavesnice
funguje jen s pismeny, ktere jsou soucasti iso8859-1. To
neni nic prekvapujiciho, protoze v tomto xtermu neni nastveno
locales (nic z LC* ani LANG). Jak to ale nastavit (zdedit)?
Zadani LC_LCTYPE v .profile nezabere (s parametrem -ls u xtermu).

Zajimave je, ze kdyz se z tohoto noveho okna vytvori dalsi
xterm (xterm &) funguje vse jak ma.

V podstate me moc netizi ty xtermy, ale jde me spis o vzadlene
spousteni netscape atd.

Cely boj se odehrava na mistnim pocitaci integral
pod Debian 2.1 s X 3.3.2.3 a vzdalenym monoceros s Slackware 3.3
s X 3.3.1. Oboje ma patchovane locales v X, ale na
monoceru nejsou definovany ceske klavesnice (je to chyba?).
Klavesnici spoustim jako

xkbcomp -R/usr/X11R6/lib/X11/xkb keymap/xfree86 -xkm -m us_cz_prog ${DISPLAY}

tesne pres rozjezdem window manageru v .xinitrc.

Diky za rady
F. Hroch