AMD K7

Oto tapik Buchta Oto.Buchta na inet.cz
Čtvrtek Říjen 7 16:37:20 CEST 1999

Michal Dobes wrote:
> Pentium                 K5
> Pentium MMX             K6
> Celeron                 K6-2
> Pentium-II              K6-III
> Pentium-III             K7 (alias Athlon)
> Itanium (Merced)        SledgeHammer
>
> Vzdy zatim bylo AMD pomalejsi. S kratkodobou vyjimkou K6-III
> na 550MHz dodavane Kryotechem.

Zkusim si trosku rypnout.
1)K5 mela na stejnem taktu dvojnasobny hruby matematicky vykon
  oproti Pentiu. Otestovano na klientu RC5DES.
2)K6 byla pri stejne cenove relaci o 5% az 15% rychlejsi nez MMX.
3)A-ckovej celeron je vykonnejsi nez Pentium II.
4)K6-2 se s Celery a PII moc merit nedaji. Problem je s taktem.
  Intel ma neustale v rukavu technologii z Alphy, cimz muze zrychlit,
  jak bude chtit (uz ted bez problemu behaji na 800MHz s norm vetraky),
  kdezto AMD honi kazdy megahertz.
5)K6-III je vykonove hodne blizko PIII na stejnem taktu.
  PII podle informaci z tisku pobiji.
6)A co XEON? Spis s tim totiz souperi K7 nez s PIII, oproti ktere je
  o mnoho rychlejsi a navic neni omezena sbernici na 133, ale na 400MHz.
  Navic uz jsou ohlasene pameti na 200MHz a navic by K7 mela slapat
  v Alpha serverech. Nyni to testuji u Compaqu a zda se, ze bude stacit
  jen uprava BIOSu a do stejneho zeleza daji jak Alphu, tak K7.

Spis by me zajimalo, jak komu K7 slape. Na INVEXu mi tvrdili, ze pry uz
Linux
na tom nekdo rozbehal, ale ze musel dat jadro 2.2.12.
--
Oto 'tapik' Buchta