AMD K7

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Pátek Říjen 8 11:53:55 CEST 1999

Koho nazajimaj uvodni chore blaboly, tak na konci je vysledek
prikazu cat /proc/cpuinfo z K7/500 na mabu MS-6167 pod RH6.0.

Btw, na danem mabu neni korektne detekovana pamet, nutno pouzit
mem=xxxM. Dale v nem zacinejte osazovat pameti od DIMM3, protoze
DIMM1 je zcela logicky ( :-) ) posledni a pod linuxem v nem nejede
vic jak 64MB RAM.

Oto tapik Buchta wrote:

> Zkusim si trosku rypnout.
> 1)K5 mela na stejnem taktu dvojnasobny hruby matematicky vykon
>   oproti Pentiu. Otestovano na klientu RC5DES.

RC5 klient nejak nezije na FPU. Da se realizovat snadno na velke
hromade XOR funkci a rotaci, tak take vypadaji implementace pro
hradlove pole. V FPU to vzdy AMD prohravalo.

> 2)K6 byla pri stejne cenove relaci o 5% az 15% rychlejsi nez MMX.
> 3)A-ckovej celeron je vykonnejsi nez Pentium II.

Celeron A500 je o 50% pomalejsi nez PII-400 v aplikaci RELAP5
(soft na modelovani deju v jaderne energetice). Jde hlavne
o natlak na FPU.
Celeron A400 je o 10% pomalejsi nez PII-400 ve Foundation baliku
(soft na navrh hradlovych poli Xilinx). Zde je o bezne hlave
INT operace.

= Celer je pomalejsi nez PII v aplikacich plovoucich kolem me
malickosti.

> 4)K6-2 se s Celery a PII moc merit nedaji. Problem je s taktem.
>   Intel ma neustale v rukavu technologii z Alphy, cimz muze zrychlit,
>   jak bude chtit (uz ted bez problemu behaji na 800MHz s norm vetraky),
>   kdezto AMD honi kazdy megahertz.

Zatim vsichni se tvarili, ze 800MHz Intely byly podchlazovany.
AMD uz bez problemu prodava 700MHz verzi, Intel o ni jenom hovori.

> 5)K6-III je vykonove hodne blizko PIII na stejnem taktu.
>   PII podle informaci z tisku pobiji.

Informace z realu vypada jinak. Opet v FPU prohrava.

> 6)A co XEON? Spis s tim totiz souperi K7 nez s PIII, oproti ktere je
>   o mnoho rychlejsi a navic neni omezena sbernici na 133, ale na 400MHz.
>   Navic uz jsou ohlasene pameti na 200MHz a navic by K7 mela slapat
>   v Alpha serverech. Nyni to testuji u Compaqu a zda se, ze bude stacit
>   jen uprava BIOSu a do stejneho zeleza daji jak Alphu, tak K7.

Xeon je dle meho nazoru rychlejsi nez ekvivalent v K7. Take je K7
o dost levnejsi.
Btw, treba vysledky nekterych parametru ze Sandry pod W95 take
nevychazeji pro K7 kontr PII 450 pro K7 nejlepe

> Spis by me zajimalo, jak komu K7 slape. Na INVEXu mi tvrdili, ze pry uz
> Linux
> na tom nekdo rozbehal, ale ze musel dat jadro 2.2.12.

Na defaultnim RedHat 6.0 s kernelem 2.2.5, staci takhle? :-))

processor	: 0
vendor_id	: AuthenticAMD
cpu family	: 6
model		: 1
model name	: AMD-K7(tm) Processor
stepping	: 2
cpu MHz		: 499.044290
fdiv_bug	: no
hlt_bug		: no
sep_bug		: no
f00f_bug	: no
fpu		: yes
fpu_exception	: yes
cpuid level	: 1
wp		: yes
flags		: fpu vme de pse tsc msr 6 mce cx8
                  sep 12 pge 14 cmov fcmov 22 mmx 30 3dnow
bogomips	: 498.07

	S pozdravem,
		Majkl (majkl na tesnet.cz)