Debian: pop3 co chodi s mailboxom

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Pondělí Říjen 11 16:21:09 CEST 1999

Dobrý den,

Jozef Hitzinger wrote:

> Zdravim,
>
> mam debian potato a qmail s dorucovanim do /var/spool/mail/<username>,
> ako to je original z qmail-src.deb (1.03)
>
> skusil som balik ipopd aj qpopper, ale obidva skoncia po USER a PASS
> hlaskou, ze neexistuje ~home/Maildir. Je z toho cesta von? s Maildirom
> zasa nebeha balik imap ..
>
> ak to mate rozbehnute, poradte prosim.

Podívejte se do inicializačních skriptů, jak se vám nastavuje proměnná
MAIL. Domnívám se, že se tyto programy řídí právě tímto nastavením. Já
jsem přešel z ~/Maildir/ na ~/mbox a chodí mi s tím pop i imap z balíku
imapd-xxx. Jinak, toto nastavení se u RH skrývá v adresáři
/etc/profile.d/qmail.(c)sh
Je třeba nastavit též defaultdelivery (u mě na RH je to
/var/qmail/defaultdelivery/rc), kam se napíše, kam se doručuje...

S imapem jsem měl problémy: sice s jistými patchi funguje i nad
~/Maildir/, ale když mi uživatelé psali poštu přes pine na druhém
počítači, tak nešlo ukládat do folderů sent-mail apod. Ačkoliv jsem v
c-clientu, nad kterým imapd běží, nastavil, aby používal více "driverů"
(maildir a mbox), tak pokud jsem použil maildir, tak prostě mbox
nefungoval...

Zdraví
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72