Osamely pocitac daleko v horach - AX.25??? (long)

Marcel Telka marcel na vadium.sk
Úterý Říjen 12 12:03:11 CEST 1999

Jindra Vavruska wrote:

> No, to budou mit CBckari radost, ze jim jejich jediny dva packetovy kanaly
> zabere nejaka firma, ktery je lito par tisic za radiovy pojitko...

Bohuzial. Nie je to tak ako pisete. Mne nie je luto "par tisic za
radiovy pojitko". Mne ide len o to, aby som nasiel NEJAKE rozumne
riesenie, ktore NEBUDE NIKOHO OBMEDZOVAT.

Uz som zistil, ze radioamaterske pasmo je nepouzitelne. V poriadku. Ja
len uvazujem.

Ak viete, navrhnite mi (napr. URL, alebo priamu cenovu ponuku na moj
e-mail) kludne komercne riesenie "radiovyho pojitka". Nie je problem to
zaplatit (samozrejme pri rozumnej cene :-). Mne ide len o to, aby som
tam nemusel davat mikrovlnny spoj s priepustnostou niekolko Mb/s za cca
20-25 tisic (jedna strana), ked sa to mozno da za nizsiu cenu s
priepustnostou 10B/s (co by mi malo stacit).

> Mam dojem, ze tu nejak chybi povedomi o tom, k cemu slouzi pridely kmitoctu

To je pravda. Ja o kmitoctoch, radioamateroch a podobnych veciach neviem
skoro nic (ved som to aj hned napisal). Ja len hladam riesenie.

> tomu, aby kazda sluzba (= zpusob vyuziti) mela sve frekvence, na kterych se
> nebudou provozovat (= a tudiz rusit) jine sluzby. Proc si to rovnou neudelate
> sirokopasmovou FM v pasmu 88-108 MHz? Na to koupite prijimac za par petek na
> kazdem rohu a vysilac si muzete udelat z jednoho tranzistoru!
>
> Mate samozrejme pravo si tady tyhle veci rozebirat, ale je utrpeni to cist.

Prepacte. Nerad sposobujem utrpenia...

--
Marcel Telka <marcel na vadium.sk>
Vadium s.r.o.