maly disk

Bohdan Blaha bblaha na grpr.inext.cz
Středa Říjen 13 09:13:31 CEST 1999

>Tak ale tohle je chyba neceho jineho.
>Linux pouzivam uz pekne dlouho - nekdy od verze Slackware 1, kernel
>1.0.9.

ja zacal s 5.1 kernel 2.0.35

> [...]

>Disk: 250 MB, z toho polovina DOS a Windows. Swap snad 16 MB, vice
>urcite ne.
>
>Dnes spravuji linux na ctyrech 386, nejslabsi konfigurace 5 MB RAM, 40
>MB disk,
>z toho 10 MB swap, RedHat 4.2. Bezi na tom firewall (pouze v kernelu) a
>posta.
>Instaloval jsem to v jinem pocitaci - s peti MB se to nainstalovat neda.
>V tomto ohledu zlaty Slackware verze 1 :-) Ten se mi podarilo
>nainstalovat
>na 386SX se dvema (!) MB RAM a dokonce jsem se dokazal i prihlasit!

vcera jsem se dokopal k tomu, abychvzal disk z te pomale masiny a hodil ho
do dvoustovky se 128MB RAM, instalace probehla behem patnacti minut bez
problemu... a to i s 30megovym s¨wapem, ktery se mi nikdy nepodarilo
nahodit, kdyz jsem to instaloval na te 486. Pak jsem ten disk vratil a hle
ono to fungovalo, sice rychlost bootova byla "uzasna"(clovek si prece jen
zvykne na rychlejsi.:o)) ) ale jelo, dokonce jsem na tom bez problemu
nainstaloval apache a exim jako mail server.... Problem s instalaci byl asi
v pameti, tech 8 MB RAM pro instalaci je zrejme nedostacujici, ale co ma pak
dela clovek co nema jiny comp a chce linux??? existuje snad nejaka jina
moznost instalace, ktera by nevyzadovala tolik pameti???

Bohdan Blaha