Instalce OCTEC Tempo32 zvukova karta

Ales Dlabac adlabac na seznam.cz
Středa Říjen 13 23:01:17 CEST 1999

Jakub Zlamal píše ve zprávě <7u1eku$15ui$1 na ns.felk.cvut.cz>.
>Dobry den,
>  vcera jsem si nainstaloval SuSE 6.2. Mam ale problemy s konfiguraci
>zvukovky (je to PnP ISA) karta.
>
>Kdyz jsem spustil pnpdump, tak to vubec nic nenaslo.
>
>Slo by nastaveni do isapnp.config dopsat nejak rucne?
>
>V BIOSU mam nastaveno aby se IRQ 5 a 10 nastavilo na ISA (a priradilo se
>zvukovce),
>protoze to tak poterbuji do Windows95. Nemuze to mit nejaky vliv?
>(nechtel bych si stim moc hrat aby se mi nerozhodily Windows)
>
>Dekuji za pripadne rady
>
>        Jakub Zlamal

Zrovna vcera jsem se snazil rozchodit mou zvukovku (AWE32 ISA Pnp) pod SUSE
Linux 6.2.
Stejne jako Vy jsem se snazil pouzit pnpdump + isapnp programky.Pnpdump mi
sice poradil co kde nastavit, nicmene jelikoz mam zkopilovane jadro s
podporou teto karty jako modul mel jsem velike problemy zaridit nacteni
vsech modulu. Tento pokus skoncil tim, ze se pri bootu karta nasla nicmene
moduly se nenacetly.

Pristoupil jsem tedy na variantu 2. Ktera jak se ukazala byt schudnejsi.
Zpociva v tom,ze misto konfigurovani Pnp karty atd. pouzijete jiz drive
zmineny OSS, ktery mate v SUSE 6.2 zadarmo v plne verzi. Je ovsem nutne mit
i puvodni kernel (2.2.10), protoze je pro nej odladen i OSS a vyrobce
nezarucuje funkcnost u jinych jader.
Instalace OSS je docela jednoducha (pozor v defaultnim vyberu baliku je
OSSfree coz je nekomerci volne siritelna verze). Po instalaci spravneho
baliku OSS se vytvori  adresar /tmp/oss kde je instalacni skript.
Po jeho spusteni si vicemene ridi vse sam(aspon u me) a autodetekuje
kartu.OSS zaridi i spravu PnP, takze
pokud vasi kartu podporuje a podporuje jich opravdu dost, by vse melo
probehnout v pohode.

V manualu je popis instalace take.Takze mate-li kupovanou verzi, neni
problem.

V mem pripade se mi,ale opet nepodarilo ucinit moduly samozavadeci(s tim
jeste zapasim) a tak po bootu musim napsat soundon a vsechny se korektne
nactou (meli by se nacitat samy pomoci /etc/conf.modules)

Jestli vse probehlo v poradku zjistite cat /proc/sndstat . Mel by se objevit
seznam zvukovych zarizeni(mixer,dsp,midi atd.)

To jsou moje zkusenosti(zatim dosti cerstve) a doufam,ze pomohou i Vam.

Ales Dlabac