instalace MySQL z RPM vs. libncurses.so.3.0

Čtvrtek Říjen 14 20:33:16 CEST 1999

On Thu, 14 Oct 1999, Michal TALMAN wrote:

> libncurses.so.3.0. Nuze dobra. V /usr/lib mam balik libncurses.so.4.2 a tak
> k nemu udelam symlink s nazvem libncurses.so.3.0. jenze ono to porad
> nefunguje.

> /usr/share/terminfo
>
> Mam RH 6.0 a ncurses3* nikde neni, dal jsem jej hledat, je tam jen verze
> 4.2.
> Link jsem udelal a nic se nezmenilo .... musim tedy sehnat presne verzi 3.0
> nebo staci nejak nalinkovat tu verzi 4.2 ?
> Symlinky libncurse.so.3.0 v adresarich /usr/lib jsem udelal na
> libncurse.so.4.2, ktery tam fyzicky je a stejne to nepomhaha , ve vypise

> [...]

Jak docilim toho, aby moje skodovka jezdila na Coca-Colu?
Nijak. Protoze jsou BINARNE NEKOMPATIBILNI.

Kazda dynamicka knihovna ma tzv. "soname" (tedy shared object name), coz
je jakesi kanonicke jmeno, pod kterym je odkazovana z binarek programu a
ktere je zapsano primo v binarce knihovny, odkud ho ctou programy jako ld
a ldconfig, kdyz vytvari symlinky. Typicky je soname neco jako
libxyz.so.5, kde 5 je cislo, ktere rozlisuje binarne nekompatibilni verze
knihovny, ale obecne muze byt soname libovolne, jen je dobre dodrzovat
konvenci, ze je to libJMENO.so.IDENTIFIKACE-VERZE, aby nevznikaly kolize
s jinymi knihovnami a taky aby fungoval ldconfig.