Merced: Linux ano, NT ne? (prevzato z sveta namodro)

Petr Adámek bilysklep na iol.cz
Pátek Říjen 15 10:51:45 CEST 1999

>Pokud se nemylim, tak bitovost procesoru se udava podle sirky
>_adresove_ sbernice -> Pentium je 32bit procesor.

Tak to je pro mne opravdu novinka, asi jsem neco zaspal. Mam to chapat tak,
ze 8086 byl 20bit procesor ?
(ma 20bitu adresove sbernice a muze adresovat 1Mb pameti).

Co nas ucili v mikroprocesorove technice, tak by mela byt rozhodujici prave
sirka datove sbernice a velikost stradace (= velikost slova procesoru).
Jenomze u modernich procesoru to uz neni tak jednoznacne. U Pentia se muze
vyuzit 64 bitu datove sbernice pouze pro zrychleni pristupu do pameti,
komunikace s periferiemi probiha po 32 bitech. A stradac je take 32 bitovy.

Petr Adamek, student FEI VUT in BRNO, Czech Republic
email: petr.adamek na bilysklep.cz
www: http://www.stud.fee.vutbr.cz/~xadame06
ICQ:51203686