jak "zakousnout" linux ?

Mikulas Patocka mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Říjen 15 18:16:12 CEST 1999

>-> Chci se poptat Linux nevirtualizuje FLAGy ? jako treba NT. kde kdyz v
>-> debgu udela Clear interrupt a jump sam na sebe tak sice chcipne proces
>-> ale ne celej system.
>
>co je to za blbost, procesor bud prerusenia povoluje alebo nepovoluje.
>mozete mi vysvetlit co sa tu vlastne zakazuje ? maximalne tak aby prerusenia
>prijimal dany program...

Neplet si takove prehistoricke zalezitosti jako emulace msdosu s tak
progresivni technologii, jako Linux :-)

Preruseni se nezakazuji pro jednotlive procesy (virtualizace preruseni
se dela leda tak v dosemu nebo wine) ale pro cely procesor. Dela se to
instrukcemi cli a sti. Bezne procesy tyto instrukce pochopitelne
vykonavat nemohou (pri pokusu o vykonani sleti na segfault). Proces
vlastneny rootem muze pozadat o povoleni pristupu k i/o portum a
instrukcim cli a sti pomoci volani iopl(3).

Mikulas Patocka