Chyba fdisku (Re: Debian 2.1 prepise nespravne log. part...)

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Pondělí Říjen 18 10:54:54 CEST 1999

Michal Svec <rebel na atrey.karlin.mff.cuni.cz> wrote:
> Nicmene logicke partitions zacinaji vzdycky od hda5 (BSD oblasti jsou
> jakoby jine logicke partitions).

ALE VZDYT TO VUBEC OBECNE NEPLATI! NEUVADEJTE PROSIM OSTATNI V OMYL!

Viz muj Debian 2.1. Jadro 2.0.36 je primo z instalace, 2.2.12 je
predkompilovany balik:

Jadro 2.0.36: hda1 hda2 < hda5 hda6 > hda3 hda4 < hda7 hda8 >
Jadro 2.2.12: hda1 hda2 hda3 hda4 < hda5 hda6 > < hda7 hda8 >

hda1 = Windows
hda2 = FreeBSD
hda3 = Linux Ext2fs
hda4 = Extended

Pricemz v Extended je:

hda7 (2.0.36), hda5 (2.2.12) = DOS
hda8 (2.0.36), hda6 (2.2.12) = Linux Swap

Ve FreeBSD je:

hda5 (2.0.36), hda7 (2.2.12) = UFS
hda6 (2.0.36), hda8 (2.2.12) = FreeBSD Swap

Ted si uvedomuji, ze mam OBROVSKE STESTI, ze jsem si disk udelal
presne tak, jak ho mam ted. V /etc/fstab mam odkaz na swap jako
na /dev/hda8. V pripade bootovani 2.0.36 se mi tedy pouzije Linuxovy
swap, ale V PRIPADE BOOTOVANI 2.2.12 SE POUZIJE SWAP Z CASTI DISKU
VENOVANE PRO FREEBSD :-(((

A muzu byt moc moc stastny, ze se mi zatim
nepodarilo ponicit nejaka dulezita data...

PS: Kdyz uz jsme u toho: Dalsi problemy jsem mel hned po instalaci
a rebootu systemu, kdy po me chtel nastavit rootovske heslo.
At jsem psal, co jsem psal, stale jen vypisoval prompt pro
zadani noveho hesla (pokynu pro 8 znaku a kombinaci pismen/cisel jsem
si vsiml). Pak jsem neco udelal (uz pred mesicem, tak si to moc
nepamatuji) a se vstupem noveho hesla uz neotravuje. Jenze ted
naopak nevyzaduje heslo pro roota na konzoli vubec - ani po provedeni
prikazu passwd...

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science