Linux a UDMA disky

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Pondělí Říjen 18 12:58:43 CEST 1999

Dne Po, 18 říjen 1999 matousek napsal(a):
> Cao,
>
> mam takovej problem. Uz jsem procetl dokumentaci a nejsem z toho moc
> moudrej.
> Mam vcelku novej board s chipsetem Intel 440ZX, kterej samo podporuje
> UDMA
> fce. Jo ale kdyz dam v jadre (2.2.12) podporu UDMA fci a automaticky je
> zapnu
> pri bootu (take volba jadra), tak to nabootuje pocka na timeout disku
> a DMA fce zase vypne. Mimochodem mam disky Quantum Fireball.
>
> z asi 2.5 MB/s na 3.5 MB/s. No ale myslim si, ze je to porad malo.

No ja bych videl problem v disku respektive v kombinaci disku/desky.
A to jsem chtel Quantum Fireball koupit kamosovi do kompu. Kdyz jsem
mel jeste Amigu rikalo se, ze Quantum Fireball jsou rychle jak vitr
(tehdy vitr foukal tak 1.2 MB/s :).

to cislo 3.5 MB jste vzal kde ? Je li to vypis hdparm -t, pak to mozna je
fakt dost malo, me to s moji deskou a diskem (P5VX-Be, Maxtor 90680D4)
hlasi neco kolem 12MB/s (hdparm -d 1 -u 1 -m 16 -c 1) a to ta deska
neumi UDMA ale jenom DMA mode 2

> Jinak muzete mi nekdo popsat rozdil mezi pio mode (programmed i/o) a
> UDMA.

erm, jestli se nepletu, tak (U)DMA je to ze procesor rekne 'dej mi nejake
data tady mas pamet kam to chci a az to bude tak mi rekni'
kdezto pio je 'dej mi data, uz to mas ? aha tady je prvni word, tady druhy, tady
treti ..' tedy smycka vycitajici data z i/o portu.

obecne by DMA melo min zatezovat procesor a nekteri rikaji, ze je i rychlejsi.

Frantisek Dufka