Padajici demoni?

Mikulas Patocka mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Říjen 18 23:14:02 CEST 1999

>Ja mam dojem, ze linuxovemu jadru hlavne chyba riadenie
>kvality. Pravdu povediac, som prekvapeny, ako daleko
>sa dostalo bez systemov problem trackingu, regresnych
>testov, akej-takej technickej dokumentacie a.p. Linus,
>Alan a par dalsich su zjavne skutocne dobri, ale od
>urciteho objemu kodu to uz skutocne bez niektorych
>formalizmov nejde.

Ruznymi databazemi chyb se daji dobre odstranovat reprodukovatelne
chyby. Ty skutecne nejzakernejsi bugy se vsak projevuji velmi zridka a
reprodukovat se nedaji. Treba vyse zminene poskozovani souboru (ktere
vlasne nikdo z vyvojaru poradne nevidel, chyba byla nalezena pouze
"teoreticky"). Co ma prosty kernelu-neznaly uzivatel nahlasit, kdyz se
mu zniceho nic poskodi data na disku? A co muzou vyvojari s takovym
hlasenim delat? Vetsinou to konci tak, ze se uzivatel dozvi, ze ma
spatny IDE kabel :-)

Lepsi, nez cekat, az se neco pokazi, je koukat se do zdrojaku a uvazovat,
co se muze stat - to je SpravnaCesta(tm) k odstranovani chyb.

Mikulas Patocka