RH 6.1 - zklamani - dlouhe

Úterý Říjen 19 08:26:41 CEST 1999

No, distribuce je dobra, baliky chodi, cestina se rozleza, graficka
prostredi velmi zdarila.... co chcete vic?
Jediny (a velky) problem je v Instalatoru, ktery je kompletne prepsan do
Pythonu. Nefunguji v nem nektere veci (kterych je hodne - napriklad
nedoporucuji zkouset upgrade). Ceska verze RH6.1cz ovsem nema s
Instalatorem nic spolecneho - nastesti (zkousel jsem neco opravovat, ale
nakonec jsem to nezaradil). Uznavam, ze ceske popisky u nekterych baliku
chybi (nastroje na injektaz ceskych hlaseni do RPM nejsou bezvadne).

Co se tyka nadseni, ja ho sdilim, protoze pokud provedu klasickou
instalaci, tak je to opravdu pekne.

BTW: kdyz si pri instalaci nekdo nezvoli Czech, tak at se pak nedivi, ze
mu nechodi cestina (napriklad na konzoli). A pokud ma nekdo vyhrady k
prekladu, je pomoc vitana. Ovsem pripravte se na to, ze prelozit vsechno
kolem instalace je na hodne dlouho. Rekneme odhadem pres 100
clovekohodin intenzivni prace (jen preklady) a vsechno se musi stihnout
behem 14 dnu. Celkove se prihlasilo _hodne_ lidi, ale nakonec to je
vysledek prace P. Kolare, moje a Radka Vybirala, cim jim verejne dekuji.
Pokud nekdo bazi po textove instalaci, pak by mel cist alespon prvni
obrazovku pri bootu (se SysLinuxem), kde se zhruba pise: "Type text to
proceed text installation" (kdyz uz necte manualy). Takze je opet chyba
mezi zidli a klavesnici....

Co se tyka narocnosti vzniku RH6.1cz, pak udrzba ceskych baliku a jejich
zarazeni na CD (nic jineho) mi s vyuzitim polotovaru z nerealizovane
6.0cz trvala 10 dni, kdy jsem spal mene, nez 5 hodin denne a s laskavym
svolenim nasi skoly jsem nedelal _nic_ jineho (Ok, chodil jsem na
obedy). Pisu to proto, ze na opravy Instalatoru opravdu nezbyl cas
(navic neumim Python) a nikdo se neozval, ze by s tim neco chtel
udelat.... pak bylo nutno vse predat k lisovani (aby se neopakovala
situace s 6.0cz). Hmm, testoval jsem v podstate sam, takze plakat nad
rozlitym mlekem opet nema smysl (ja jako jednotlivec vsechno
nevyzkousim) a krajni kritici by pred odeslanim dopisu meli zvazit,
jakou merou sami prispeli (ci v budoucnu prispeji), protoze kritika =
"ja to dovedu lepe".

--
                        Milan Kerslager