RH 6.1 - zklamani - dlouhe

Úterý Říjen 19 10:44:10 CEST 1999

Podle cislovani je to spise upgrade, nez nejake prevratne novinky.

ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/linux/local/redhat-cz/6.1-final/doc/rhref/ch-non-inst-new-feat.htm

Výňatek z téměř finální instalační příručky (nevšímejte si bodů, které
už byly v 6.0, k ní však nebylo CD ani tato příručka):

Co je nového
Novinek je v nové řadě oproti starším verzím tolik, že by jejich výčet
zabral alespoň deset takových příruček. Proto se omezím pouze na ty
nejzávažnější a největší:
ˇ Přibyl nový grafický způsob instalace
ˇ Jádro Linuxu, které se Vám nainstaluje, je k dispozici nejen v
univerzální podobě pro klasické procesory 386 (a jakýkoliv vyšší), ale
automaticky se nainstaluje jeho optimalizovaná verze, pokud vlastníte
procesor Pentium (i586) nebo Pentium II (i686). Zmíněné varianty jsou k
dispozici i pro počítače s více procesory, které využívají podporu SMP
(symetrický multiprocesing).
ˇ Automatická detekce nového hardware při bootu. Pokud je nalezen,
speciální nástroj Kudzu zobrazí dialogové okno a umožní pomocí série
dotazů jej volitelně nakonfigurovat.
ˇ Možnost interaktivního výběru spouštěných služeb při startování
systému. Pokud stisknete při bootu na výzvu klávesu 'I', budete moci
startovat jednotlivé služby krok po kroku.
ˇ Změnil se systém dodatečného vybírání balíčků. Nyní je vše v jednom
okně využívaje rozbalovací stromové struktury balíčků.
ˇ Xconfigurator se pokusí spuštěním X Window přímo otestovat vámi
zvolenou konfiguraci. Jako rozinku na dortu se ještě zeptá, zda chcete,
aby se při startu počítače X Window spouštěly automaticky.
ˇ Glibc 2.1.2, XFree86 3.3.5, podpora LDAP autentifikace, KDE 1.1.2,
GNOME 1.0.15
ˇ vylepšený nástroj pro formátování disků mke2fs, který zapisuje u
velkých disků superbloky ne po standardních 8k datových bloků, ale
každých 32k, což přináší dramatické urychlení práce s disky, jejich
mountování i opravy programem fsck

Milos Prudek wrote:

> Nic, jen jsem se ZEPTAL jestli jsou v RH6.1 nejake vyznamne zmeny proti
> 6.0, krome noveho instalatoru. Mel jsem tim na mysli americke verze 6.0
> a 6.1, takze nerozumim proc se hnevate. Ja ani 6.1 nemam, jen jsem se
> zeptal. Moc me mrzi pokud jsem vas urazil. Vsichni jsme radi za praci
> kterou jste na ceske verzi udelal. Ja sam jsem od vas uz koupil dve
> vypalena CDcka.

Do urážení mám daleko, reagoval jsem v jednou mailu na více různých.
Raději více zprudka, abych se nemusel opakovat :-)

--
                        Milan Kerslager