[OT] Padajici demoni?

Mikulas Patocka mikulas na artax.karlin.mff.cuni.cz
Středa Říjen 20 22:38:22 CEST 1999

>: Lepsi, nez cekat, az se neco pokazi, je koukat se do zdrojaku a uvazovat,
>: co se muze stat - to je SpravnaCesta(tm) k odstranovani chyb.
>
>Programovanie ma zivi a zo skusenosti mozem povedat, ze chyby
>takto najdene tvoria zanedbatelne percento (nevravim, ze nulove,
>ale velmi male). Pokial je chyba nereprodukovatelna, funguje
>postupne ohranicovanie - kedy to naposledy fungovalo,
>zavislost od konfiguracie inych casti systemu, ... Az
>po tejto mravencej praci sa da sadnut nad tromi riadkami,
>co ostali, a teoreticky v nich najst chybu :-)

Jina je vec v user-space (kde se program chova jakz-takz
deterministicky a da se debugovat) a jina v kernelu. Ja jsem skusil
spocitat chyby, ktere jsem nalezl pri vyvoji ovladace filesystemu HPFS
a skore je: 18 chyb, ktere byly opraveny pote, co se projevily / 13
chyb, co se neprojevily a byly nalezeny koukanim do zdrojaku. Do te
druhe kategorie patri vetsinou memory leaky a race condition (r-c v
userspace nehrozi :-)

>Obavam sa, ze sme uz off-topic.

To jsme .. ale snad na za to nezabijou :-)

Mikulas Patocka