Prvni packet v DIALD

Jiri Zach zach na teranet.cz
Čtvrtek Říjen 21 09:59:01 CEST 1999

> Ja tu riesim velmi obdobny problem. Zatial som sa dostal asi sem. Mam
> situaciu, ze po prihlaseni na modem dostavam dynamicku adresu. Ale na
> zariadeni sl0 mam vymyslenu adresu. A ked pingnem stroj, tak mi tam ide
> paket s ip adresou sl0 cize vymyslenou. A to druhy koniec nezvlada resp.
> nevie co s tym. Ked mam staticke adresy tak to ide v pohode.  Forward je
> povoleny.

Ted me napadlo, ze by mohl pomoci option '-reroute'.  Nejsem si jist,
jestli se presne takhle jmenuje, ale znamena, ze diald nezmeni routovani
po nahozeni linky, ale ponecha puvodni sl0 a z neho prehazuje pakety do
ppp0.  Mozna by to pomohlo.

Problem s prvnim paketem pri maskaradovani je jasny.  Vytvori se
masquerading entry, ktere maskaraduje na nespravnou adresu (tu puvodni
local addr interface sl0).  Pripadne, jestli by reseni zminene v prvnim
odstavci nebylo to ono, bylo v zajmu veci zjistit, jak smazat pri
aktivaci linky vsechny nespravne masq zaznamy.

L.P.

--
Libor Pechacek <farco na clnet.cz>; ISO-8859-2 ready
PGP key: http://www.clnet.cz/~farco/pgp.txt

Parametr reroute jsem zkousel, to nepomohlo. Zkousel jsem i parametr
addroute a ip-up a ve skriptech jsem rusil puvodni routovani a nastavoval
nove. Je pravda, ze pouzivam masquerading. Nechapu proc, ale pri opetovnem
ping kdyz uz je routovaci tabulka spravna stejne zatvrzele routuje pres
puvodni 'falesnou' adresu. V connection queue se packety stavi porad na
spatnou adresu. Zkousel jsem ruzne timeouty aby tato fronta brzy zanikla.
Kdyz totiz pockam 2 minuty tak se to 'spravi'. To je ale dlouho a vetsina
aplikaci 'nema trpelivost' a hlavne uzivatelu vcetne me. Vetsina zarizeni
nebo jinych aplikaci typu Access Internet funguje tak, ze ping nejakou dobu
do spojeni nebezi a pak sam 'naskoci' po ustaveni spojeni.