Podpora vyhozeni kusu pameti? (exclude ...)

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Čtvrtek Říjen 21 12:40:35 CEST 1999

Pekny den,

mate prosim nekdo poneti, umoznuje-li kernel "vyhodit" kus pameti?
(aka aby nic nesahalo na prostor 15-16 M?)
Pod DOSem a Windows to slo (kdyz, tak se vrazil QEMMu "exclude ...").

Jde o tohle:
 - graficka karta si mapuje FB na 16 MB (Genoa M5 Veloce, CL-GD5428)
   a na desce je 40 MB RAM

 - Kdyz v XF86Config nastavim spravne adresu FB, vysledkem je zatuhnuti
   systemu pri startu Xek (to je OK, nebot mapuji FB do aktivni RAM).

 - Nastavim tedy v setupu "Memory hole = 1 MB"
   => System stastne nabootuje, ze prej ma 40 MB RAM,        :-)
      Linux taky stastne nabootuje, ale ze prej ma 15 MB RAM :-(

 - Zkusil jsem spustit kernel s parametrem MEM=40M:
   => Linux chvilku jede a kdyz se dostane nekam do puli natahovani
      daemonu (coz by myslim tak mohlo sedet na tech 15 M), chcipne :-(

Diky moc (i za info ze to proste nejde)

Vaclav Stepan
w na linux.fjfi.cvut.cz