Problem s 2x CD-ROM II

Ferdinand Prantl Ferdinand.Prantl na ff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 21 17:16:15 CEST 1999

Vsechny zdravim,

  tak se mi problemy nepodarilo vyresit ani s Hedrickovym patchem
  pro podporu UDMA na 2.2.12, resp. stale se objevuje

hda: dma_intr:status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hda: dma_intr:error=0x84 { DriveStatusError BadCRC }
hda: DMA disabled

  takze jsem radeji v jadru vypnul automat. vyuziti DMA, ale
  tyhle hlasky se objevuji stale (???)
  Jinak tyhle hlasky dostanu i pri pokusu aktivovat DMA hdparmem.
  Snad mu nevadi, ze Linuxova partisna je jako logicky disk v extended
  oblasti...

  Tak jsem se smiril s tim, ze muj Tekram BX a IBM 10GB se nedohodnou
  na DMA a aspon hdparmem vyhnal prenos z 4 na 8 MB/s (hdparm -t).

  Nemate nekdo stejny board (Tekram, 1xPII, iBX) nebo stejny disk
  (IBM 10GB 5400 ot.) popr. se stejnymi problemy ?

---------

  Druhy problem (nelze namountovat nic z druhe CDROM) zustal rovnez
  nevyresen.

  Situace:

    hda: HDD IBM 10GB (PIO 4)
    hdc: CD-ROM Lite-On 40x (PIO 4) (size podporuje UDMA, radsi jsem ho
                                     pro testovani vypnul)
    hdd: CD-ROM Creative Infra 5400 (PIO 4)

  nicmene stale mi z hdd nejde namountovat cd (vadny i-node, jak jsem psal
  minule)

  Na radu p. Leose Bitta jsem tedy zkusil pro jistotu vnutit PIO masteru
  i slavu na sekundarnim IDE. Master v pohode, ale slave...

lost interrupt
hdd:cdrom_pc_intr: The drive appears confused (ireason = 0x 1)

  Pritom interrupty jsou rozdelene (sekundar ma 15ku). Nevite, co by to
  mohlo znamenat ?

  Takhle dopadl pokus s kernelem 2.0.38:

hdd: irq timeout: status=0x58
hdd: ATAPI reset complete
hdd: media changed

  Nakonec jsem odpojil prvni CD a nechal jako master samotnou Creative.
  Chyba se ale dala porad !

  Muze se stat, ze by byl nejaky problem s implementaci ATAPI (v DOSu
  a Widows ale bezi v pohode...) ?

    diky za dalsi tipy,

      Ferda Prantl

--

   "Jen ve svych snech jsme svobodni. Po zbytek zivota potrebujeme penize."