OT: Metaframe (was: Re: OT - jak zapnout obrázky)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Říjen 22 12:25:09 CEST 1999

| Ja se o ruzne odrudy WinNT moc nezajimam, nicmene dotaz vznesu. Je
| skutecne pravda, ze ty METAFRAME (s rozsahlym blacklistem ;-) ) neni
| mozne nainstalovat pod vmvare? Mam na mysli instalaci Linux -> vmware
| pro Linux -> METAFRAME.

To nevim, ale Metaframe jsou skutecne jina NT. Taky ta registrace u Citrixu
je docela zabavna a po kazdem reinstalovani je nutne zazadat o novou. A
dost se pri tom vyptavaji. Holt tenhle soft by se jinak asi kopiroval ve
velkem na cerno.

| Je mozne, ze poradi METAFRAME -> vmware pro WinNT -> Linux nepujde.

To snad ano (alespon nikde jsem necetl, ze ne), ale dovedete si predstavit
ze spolknu vykon serveru pro sebe na emulaci linuxu? To by se pak ostatni
zblaznili a ustrihli mi session. Jinak cokoliv instalovat na MF se musi ve
spec. instalacnim rezimu z konzoly, ale i tu jde nakonec prenest na
dalku...).

NT oproti linuxu maji jednu nectnost - kdyz nejaka aplikace proste pocita,
tak pocita a ostatni uzivatele si muzou jit na kafe (alespon se mi obcas
stane s Frontpagem2000 kdyz prepocitava hyperlinky, dokonce mi uz parkrat
zahlasil out of memory!).

| Ale ta prvni varianta by snad sla, ne? Pokud ne, pak se budu METAFRAME
| vyhybat velikym obloukem.

Nevyhybat, sledovat vyvoj! Na Metaframe existuje ICA klient, dokonce Citrix
portuje ICA server na Linux! BOMBA! Ma se to jmenovat LinuxFrame, no a tak
Xka si clovek bude moci prenaset i na ICA Javovsky applet, do Psionu a
podobnych skritku.

Mimochodem, na Linuxu RH5.2, 486-100, 16 MB jede klient asi 3x-5x rychleji
nez na p-233MMX/128MB s W95. Dokonce na 386-25 s 8MB se na tom v Linuxu da
v pohode delat! A pod DOSem i na 286-16/1MB v POHODE (odzkouseno)! Jinak
ICA jede v pohode na fullscreen i pres sirku pasma GSM. Akorat pokud clovek
browsi pres ICA na inet a iexplor zobrazuje treba bitmapove pozadi stranky,
je lepsi jet z lokalniho browsru.

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications