Podpora vyhozeni kusu pameti? (exclude ...)

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Pátek Říjen 22 14:26:48 CEST 1999

Pekne odpoledne,

>     Leos> tato karta lze naswitchovat
Ctyrikrat jsem prosel manual a switche a nejde. Mate-li s ni osobni
zkusenost, muzete mi prosim poradit cislo switche?

> AFAIK, jde to. Priznavam bez muceni, ze to neni z me hlavy - napsal to
> A. Rubini v knize "Linux device drivers". Je treba zmenit mapu obsazeni
> pameti v souboru arch/i386/mm/init.c ve funkci mem_init, kde pole mem_map
> obsahuje informace o kazde strance pameti - blize jiz citovana kniha. Kod

Diky! To je presne to, co jsem potreboval :-)

V 2.2.12 je zmena v nasledujicim + countery typu stranek (aspon co mi na
muj prvy laicky pohled prislo.

	end_mem &= PAGE_MASK;
        high_memory = (void *) end_mem;

Myslite, ze by to (vybodnu-li se na countery (?mohu)) mohlo vypadat:

while (start_mem < end_mem) {
    if (start_mem >= 0xf00000 && start_mem < 0x1000000) {
        /* keep it reserved and prevent couting data */
        reservedpages++; datapages--;
    }
    else
        clear_bit (PG_reserved, &mem_map[MAP_NR(start_mem)].flags);
    start_mem += PAGE_SIZE;
}

Diky moc za pomoc

Vaclav Stepan