linux router na 1.7M disketu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Říjen 22 15:23:06 CEST 1999

| Mate pravdu, kopirovani z W95 jde. Ja jsem si s tim hral v dobe DOSu
| a tam se pouzival rezident (maly a a spolehlivy).
|
| Zkousel jsem bootovani, ale nedopadlo to moc slavne :
|
| DOS 6.22 - napise "Starting MS-DOS..." a zatuhne
| W95		- zatuhne rovnou
|

| Zkouseno na 486/66 VLBUS, AMI BIOS. Stary, ale spolehlivy stroj.
| Mozna, ze novejsi BIOSy budou inteligentnejsi, ale tady format 1.72
| neprojde.

To je pravda, v DOSu zalezi take na BIOSu, a ten nemusi podporovat vic nez
80 trk na stranu. Linux BIOS obchazi, takze mu to je jedno.

Zkousel jste bootovat z LRP 1,7M diskety?
"Starting MS-DOS..." svedci o necem jinem.

Zkuste bootnout z LRP 1,7M diskety! Melo by to jit (pokud BIOS...).
Jinak syslinux musi byt s parametrem -s (aspon v Linuxu, dosovsky nevim).
Je to asi tyden-dva co jsem to sem poslal jak na to. Tak znova:

Can I used 'extra' formatted floppies, like 1.74MB or 2m 1.88MB ?
Yes. Normal higher formats as well as some 2m formats will work.

Zkopírovat obsah diskety do nějakého adresáře (možno na W95 stroji)

Na počítači, kde je nainstalován plný Linux, udělat:

0. mknod /dev/fd0u1722 b 2 60
1. fdformat /dev/fd0u1722
2. mkdosfs /dev/fd0u1722
3. syslinux -s /dev/fd0u1722 (the -s is very important here.)
	(syslinux je k nalezeni na CD RH5.2 v
/mnt/cdrom/misc/src/trees/syslinux-140/
	zkopirovat vse do /root/syslinux/
	na soubor syslinux (13016 bytes) dat atribut eXecute,
	pak jej spustit viz vyse)

... tohle je možno udělat již na W95 stroji:

4. edit syslinux.cfg and find: "boot=/dev/fd0" change that to
"boot=/dev/fd0u1722"
5. zkopírovat prve zálohovaný obsah diskety na tuto disketu
   (nebo na linuxu:)
   mcopy linux a: mcopy etc.lrp a: mcopy log.lrp a:
	mcopy root.lrp a: mcopy modules.lrp a: mcopy syslinux.* a:
	(add your own packages here)

A problem with these disks is there is no way to accuratly determine their
size.
For LRP to be able to mount these disks, you must specify the correct size,

IE fd0u1680, fd0u1840, etc. Apparently these disks break sooner as well
(read errors etc), though I haven't heard of someone who had this problem
4more frequent then with regular disks (anyone)

> Stáhl jsem si bind.lrp, ale špatně jsem hledal, nenašel jsem nic, jak ho
> tam dostat (jen jak si vyrobit větší disketu aby se tam vešel)>
> Stačí ho tedy jen nakopírovat na disketu?
nakopirovat a dopsat do souboru syslinux.cfg na radek append=.....,
polozka  LRP=etc,log,modules,bind

Neslo mi nahodit sit v LRP (2x 3c900b).
Vygeneroval a stahl jsem si vlastni modules.lrp (shaper a 3c59x).
A sit nesla. Proste to NESLO.

Reseni:

spustit (kupodivu rucne => pridani do startu pred network.sh)
	/etc/init.d/modutils
po spusteni inicializuje shaper a 3c59x, jenze 3c59x vypise
jen prvni radek a dal uz jen prompt.

pak jeste spustit
	/etc/init.d/network.sh

Voilá...!