Problem s 56k modemu DeskPorte

Vladimír Rengevič grafon na grafon.sk
Pátek Říjen 22 19:54:10 CEST 1999

Prijemny den,

Ja mam DeskPorte 56k externy a funguje veelmi pekne. Ak sa nemylim
ma len fax class1, ale akosi sa dal presvedcit aj mgetty+sendfax, ze ma
fungovat a odkedy som ho nainstaloval na server nechytil som sa ho,
ziadna spadnuta linka ani nic podobne. A pouziva sa na data aj fax.

> Milan Sorm (xsorm na informatics.muni.cz) wrote:
> : Thu, Oct 21, 1999 ve 11:48:16AM +0000 Leos Bitto napsal:
> : # No ja bych tak uplne nesouhlasil. Mam OfficePorte 33.6 Voice (s
reproduktorem
> : # a mikrofonem) a funguje naprosto bez problemu jak pod Windows 98 tak
pod
> : # Linuxem. Pravidelne se spojuje pres 30 kbps a rychlost drzi. Nepada.
> :
> : no to je presne on. muzete mi zaslat (nejlepe osobnim mailem)
> : konfiguraci skriptu, ktere pouzivate ?
>
> at&fx3 - nic vic

Suhlas, ja tam mam len ATX3 a bohate to staci...

> : me proste po hodine zavesi a na nej se dovolat neda.
> :

No, a nezostane tam visiet mgetty? Proste server nevie, ze spadla linka
a usera treba killnut rucne. Ked mi padala linka so starsim modemom
problem bol prave tu.

> : co by to totiz jineho delalo, nez nastaveni toho modemu ?

Ja by som sa pozrel do /var/log/mgetty.log.ttySX. Pri vhodnej urovni
debuglevel
tam clovek najde vela zaujimaveho...

> Jina linka nez mam ja? Nerikam primo horsi, jen proste jina, ktera tomu
> modemu nejak "nesedne".

Co viem tak modemom vadi (a neni sa co divit) novinka digitalnych
ustredni - funkcia cakania na dalsi hovor. Ak sa niekto pokusa
dovolat na dane cislo a prave tam vysi modem dostane od ustredne
kratke pipnutie (oznam dalsieho hovoru), co na 90% (aspon
v mojom pripade) znamena pad modemu... Inak modemom
vadi dalsia vymozenost spojov PCM, pricom sa zuzuju prenosove
pasma liniek (co znamena znizenie rychlosti).

Takze vela stastia pri dalsom vyskume...

Vlado
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
grafon na grafon.sk