high availability (was: Re: RH 6.1 - zklamani - dlouhe)

Ivo Zacek izacek na sky.cz
Neděle Říjen 24 08:24:18 CEST 1999

Marek Blasko wrote:

> ja som myslel cez SCSI zosietovat masiny mam masiny aj radice aj linuxi a chcel
> by som to skusit.

Ono by neslo o skutecne sesitovani (i kdyz TCP/IP over SCSI by mohlo byt
zajimave :-)), ale o sdilenou SCSI sbernici mezi (pro zacatek) dvema
pocitaci. Takze by na ni byly dva radice a kazdy z nich by pracoval s
nejakou podmnozinou pripojenych zarizeni (typicky disku). Pro zacatek
rekneme, ze tyto podmnoziny by byly disjunktni. Nema nekdo nejake
prakticke nebo teoreticke povedomi, jestli to SCSI drivery v Linuxu
zvladnou?

Kazdopadne, pokud mate potrebny material, za pokus to stoji.

K realizaci high availability clusteru ve stylu ASE od Compaqu je ovsem
jeste potrebny zurnalovy filesystem. Existuje nejaky pouzitelny pro
Linux? Nedavno jsem nekde videl anonci ext3 verze 0.0.2. Vzhledem k
cislu verze to jeste asi moc pouzitelne nebude.

--
Ivo Zacek <izacek na sky.cz>, Supervisory Systems s.r.o. Brno