2 pocitace na 1 monitor a 1 klavesnici

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Říjen 25 10:51:42 CEST 1999

| Ano jde, konkretne s pomoci specialniho zarizeni, kterym jenom
prehazujete
| mezi jednotlivymi pocitaci. Nemelo by to byt ani drahe, nejjednodussi
typy
| jsou stejne jenom par dratu a otocny prepinac :)

No, ja zrovna neco takoveho pouzivam, ale da se na to koukat tak do
rozliseni 800x600/72Hz, na vyssim jsou videt duchy (jeste 1024x768/72
docela jde, ale uz to je pekne videt). Takze 1280x1024/85Hz na tom vypada
opravdu tak, ze na tom ctu s obtizema.

Ono jde o impedancni prizpusobeni dodavanycvh kabelu, takze pokud vykuchate
nejake kabely z novejsiho monitoru :-), nebo koupite za drahy peniz
vysokofrekvencni prodluzovak a prekuchate mu jeden konektor na samce, bude
to lepsi. Pote co rozsroubujete prepinac, uvidite zmet ruzne se krizicich
dratu. Nahradite-li je mnohazilovym stinenym kabelem (staci jen ty pro
monitor), bude to vypadat jeste lepe.

Mno a dalsi varianta je udelat si svuj elektronicky bezkontaktni prepinac s
kmitoctovym rozsahem aspon 120 MHz. Ja na tom pred par mesici pracoval, ale
nemam uz cas s tim pokracovat (snad jindy). Nelze pouzit integrovane obvody
- ani MAXimy, jen diskretni FETy jako spinace. Preji prijemnou zabavu
(stravil jsem na tom nejaky cas). Mozna z toho vyleze za nejakou dobu
funkcni vzorek a (mozna i) stavebni navod. Ale az bude cas.

| Druha moznost je pripojit klavesnici a monitor k jednomu z pocitacu a
| pouzivat neco, co umoznuje videt obrazovku tech ostatnich. Pro Xka
| existuje napr. VNC (http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html). Tato
| metoda je samozrejme mozna jenom tehdy, kdyz jsou pocitace propojene do
| site.

Ano, to je skvele a existuje to nejen pro linux, ale i pro winshit.
Pouzivam, intenzivne, ale po LANu. Nemate nekdo zkusenosti s provozem VNC
po modemu (pres internet)? Teda jak to chodi, jestli se s tim da delat.
Doporucuji siroke verejnosti.

             Jaroslav Lukesh, K-net

               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications