high availability (was: Re: RH 6.1 - zklamani - dlouhe)

Robert Dobozy robo na idata.sk
Úterý Říjen 26 17:23:23 CEST 1999

On Mon, 25 Oct 1999, Zakkr wrote:

> Ale nemusi jit jen o jednu aplikaci, takze na jednom bezi jedna a na
> drudem jina (bylo by drsne kupovat stroj za milion a nechat ho nic nedelat a
> cekat az tek druhy v clusteru padne).

Ano, ked to je mozne, tak ano. Ale to zavisi od toho aku aplikaciu
pouzivate. Videl som (nie jednu) instalaciu, kde maju v clastri 4(!)
systemy a z toho 3 su stand-by. Ale to bezi pod OpenVMS. A jedna
instalacia stala urcite viac ako ten milion (dolarov :-). Ale to uz sme
asi v inej kategorii ...

> No co jsem videl u SGI tak se cluster tvari jako jeden pomoci vritualni IP,
> tedy aplikace klient/server nevedi na cem presne je server (napr. Oracle).
> (Ale praralelne to nebezi).

To je cluster prveho typu. Klient NIKDY nesmie vediet kde fyzicky bezi
server. Inak by sa prepnutie nedalo urobit transparentne. Oracle bezi len
na jednom serveri.
Pre  aplikaciu typu True (paralelneho) clustera je zvycajne pouzite nejake
nizkolatencne prepojenie masin napr. na alphach to je tzv. memory channel.
K tomu ale samozrejme potrebujete specialne upraveny aplikaciu napr. OPS
(Oracle paralell server). Su aj vynimky, napr. nas oblubeny Apache je (asi
nahodou :-) napisany tak, ze vie bez zmien fungovat v takomto clusteri
(oficialne podporovane pod Tru64 UNIXom 5.0)

> U toho SGI je spojeni pres Ethernet linku (primo mezi kartama) + seriova
> linka (na vzajemne killovani serveru).

A ako sa zabezpecuje, ze oraclovska databaza je up to date ?
Online prenosom redo logov po sieti ?

Caute

					Robo

*	INTER-DATA s. r. o.     *    Phone: +421 7 443 73 710,443 73 714 *
*	Osadna 11               *    Fax:   +421 7 44373 053             *
*831 03 Bratislava              *    E-mail: robo na idata.sk               *
*	Slovak Republic         *    http://www.idata.sk                 *