Mirne OT: linux a dobra CDROM mechanika s nastavitelnou rychlosti ?

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Úterý Říjen 26 17:22:19 CEST 1999

Dobry den,

Asi tak 2-3 roky mam perfektni 4x CDROM Goldstar GCD-R540B.
Ma cudliky PLAY/NEXT/PREV STOP, umi cist DA frejmy,
Reaguje na ioctl(CDROM_SETSPEED,1) nebo tak nejak, takze je pri  prehravani
MPtrojek z CDcka absolutne ticha.

Pomalu mi uz dosluhuje a tak se ohlizim po jine.
Buhuzel jsem zjistil, ze v mem okoli nejde koupit nic co neni mensi nez 40x :(
Tyhle CDROMky me ale pripadaji vsechny absolutne nepouzitelne.
Huci to jak vrtulnik a kazdou chvili se to zastavi takze pri necem, co
pristupuje na mechaniku jenom obcas, dlouho trva nez se zase roztoci. Typicky
nektere hry hrane z CDcka velmi neprijemne na par sekund zatuhnou.
Nebo kdyz treba ctete treba nejakou obsahlou dokumentaci/encyklopedii.
Clovek na neco klikne, pak si to dve minuty cte a pak na neco klikne
... velmi nepriijemnee. Obzvlast kdyz chce vedle toho nekdo usnout nebo se ucit
:(

Proste, muzete mi nekdo doporucit nejakou dobrou mechaniku CDROM ?
Da se dnes koupit nejaka nova 8x nebo 16x. ?
Znate nejakou rychlou, ktera alespon reaguje na onen ioctl a dovede se skutecne
zpomalit a neni skoro slyset ?

Tak me napada ze to je jediny pripad, kdy se nejaka technologie
casem zhorsuje az k nepouzitelnosti. Ti vyrobci si ze me delaji srandu. Asi si
mysli ze z toho clovek jenom nainstaluje operacni system (nejlepe windowsy) a
pak to cely zivot nepouziva.

 Stejne kdyz si pomoci hdparm zmerite rychlost cteni z takovych mechanik (ja
jsem zkousel Samsung 48x a Toshiba 40x) tak to stejne nedosahuje ani nahodou
onu rychlost kterou by to melo mit, jenom to zbytecne vic huci. (Ja nameril tak
2-3 MB/s, obe nejdou zpomalit pomoci ioctl)

Jestli z toho vyleze flamewar, tak jsem to nechtel a vcas to prosim vas
zastavte :-)

Frantisek Dufka