high availability (was: Re: RH 6.1 - zklamani - dlouhe)

Robert Dobozy robo na idata.sk
Úterý Říjen 26 20:35:11 CEST 1999

On Mon, 25 Oct 1999, Ivo Zacek wrote:

> Hola,
hej :-)

No pocitace zas chvilku pracuju za nas (kym to zasa nedrbne ;-(), tak
pisem par teplych slov.

> K tomu prvnimu typu patri i Compaq - Digital ASE, o kterem jsem se
> zminil. Oni sice pozdeji zacali vsemu rikat TruCluster, ale to je jen
> obchodni politika.

Ano,
ten prvy sa vola TruCluster Available Server Environment ~ ASE
a druhy          TruCluster Production Server
Ale ako to sledujem nadalej sa im hovori ASE a TruCluster :-).

> informaci o programovani SCSI (nejen pod Linuxem, ale spis obecne)?
Hmm. SCSI-Programing HOWTO je uz DOST zastarale, ale da sa pomocou neho
nieco naprogramovat. Teda nie ze by som daco uzasne skusal.

Ohladom IP over SCSI je nieco tu:
http://shoga.wwa.com/~scottr/sd/design/index.htm
http://www-internal.alphanet.ch/archives/local/alphanet/linux/drivers/scsi/IP-over-SCSI/

Inak celkom zrozumitelne je napisana definicia SCSI-2 rozhrania.
Momentalne neviem kde ju mam, ale Altavista to isti :-)

> Ale jeste jedna vec: mozna neni bezpodminecne nutne, aby ty radice
> komunikovaly spolu, stacilo by, aby kazdy z nich mohl ovladat pripojena
> zarizeni (v danem okamziku disjunktni podmnozinu, jak jsem o tom psal) a
> druhy ho pri tom nerusil.

Hmm teoreticky ano. Ale na zbernici moze byt len jeden pan. Musi sa
zabezpecit, aby sa nepokusili naraz vysielat oba radice. To sa da asi
urobit dakou komunikaciou pomocou ineho media (seriak, ethernet).
Pripravime sa vsak o dolezitu moznost zistovania stavu zbernice
(SCSI_PING, INQUIRY a pod.) cez SCSI. A to uz nehovorim o tom ako sa
dohodnu radice ked nastane BUS_RESET alebo reboot jedneho systemu.

V kazdom pripade ma tento thread asi znovu prinuti sa  na to pozriet.
Najde sa nejaky znaly a ochotny dobrovolnik, ktory by mal zaujem sa
podielat na programovani a testovani aspon scsi casti ? Ostatne veci by
som vedel asi zvladnut aj sam ...
TOTO JE VYZVA !!! :-)
Staci mat 2 linuxy, 2 scsi karty a daky zvysny externy scsi disk.

> ... sorry, potrebujeme. Prave pro ten switchover cluster. Jestlize
> nejaka sluzba, ktera pouziva disky, je premistena z jednoho serveru na
> druhy proto, ze ten prvni vzplal jasnym plamenem, pak je zrejme, ze
> vzplanuvsi server zrejme disky regulerne neodmontoval. Takze druhy, nez
> je primontuje, musi provest fsck. A v clusteru je nutno, aby toto fsck
> probehlo:
> 1. co nejrychleji,
> 2. s co nejvetsi pravdepodobnosti uspechu bez lidskeho zasahu.
> Jinou moznost nez zurnalovy filesystem neznam.

Suhlasim, ale: fsck -y :-))
Ano, nie je to idealne, ale je to prevadzkovatelne. Budete mat switch time
o par minut vacsi ..., furt je to lepsie ako reinstalovat system z pasky.
S pozdravom

					Robo

*	INTER-DATA s. r. o.     *    Phone: +421 7 443 73 710,443 73 714 *
*	Osadna 11               *    Fax:   +421 7 44373 053             *
*831 03 Bratislava              *    E-mail: robo na idata.sk               *
*	Slovak Republic         *    http://www.idata.sk                 *