Pristupove prava vytvoreneho suboru

Vladimír Rengevič grafon na grafon.sk
Úterý Říjen 26 23:23:43 CEST 1999

Prijemny den,

mam taky mensi problem. Pristupove prava pre
novovytvoreny subor su dane prikazom umask.
Mam tu ale ludi, ktori mi posielaju subory na osvit tak,
ze sa prihlasia pomocou mgetty modemom ako terminaly
a zmodemom mi uploadnu subor. Tento sa ale vzdy
vytvori s pravami rw- --- ---, takze ho iny user nemoze
precitat ani zmazat. Skusal som uz vselico, ale
prava suboru su vzdy rovnake. Ked ale ako dany user
vytvorim novy subor priamo napr. pomocou vi ma spravne
prava podla nastavenia umask. Co to teda ovplyvnuje?

Vopred vdaka za nakopnutie spravnym smerom.

Vlado
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
grafon na grafon.sk