dns a redirected www

Středa Říjen 27 09:17:15 CEST 1999

Jarda (zzz na apexcomp.cz) wrote:
: On 26 Oct 1999 21:30:41 GMT, you wrote:
:
: >: Jak se zbavím souboru "hosts"?
: >
: >Na firewallu rozebehnete v named dalsi zonu, jmenem www.firma.cz (ne jen
: >firma.cz) a v ni jediny zaznam (krome SOA):
: >
: >@	IN A	192.168.3.4
: >
: >kde 192.168.3.4 je IP adresa toho intranetoveho serveru.
:
: Díky.
:
: Tohle nastavení přebije (má přednost před) informací nakešovanou od
: isp a přitom funkci dns u isp neovlivní.

Presne tak. Jenom dodatek, ktery js sice zrejmy, ale je dobre ho mit na
ocich a v pameti: aby to fungovalo, musi vsichni klienti pouzivat tento
nameserver nebo nejaky nameserver ktery je tomuto podrizeny. Toho ovsem
v intranetu neni potiz dosahnout. A navic je klienty rozumne takto nastavit
i pokud nepouzivate tento hack.

: Můžu tam teda takhle nacpat jména všech intranetových serverů.
:
: Je to tak?

Tak tak. Sam jsem to uz kdysi aplikoval a funguje to dodnes k plne
spokojenosti. Zda se mi to sice jako dost neciste reseni, ale ucel
sveti prostredky. :-)

Navic s bindem verze 8.* muzete rici, ze na tyto "zony" se mohou ptat
jen lide z vnitrni site, do internetu je nebude ukazovat.

Leos Bitto