skvelej napad - bootovat linux z NT

Veros Kaplan xkaplan na fi.muni.cz
Pátek Říjen 29 00:56:34 CEST 1999

On Tue, 26 Oct 1999, Martin Brehovsky wrote:

: Mam nekolik stroju, na kterych jsou naistalovane Windows NT 4.0 CZ a
: zaroven Linux. No a ja bych potreboval zaridit, aby se v dany cas stroje
: nabootovaly do Linuxu a v dany cas se z Linuxu zase prebootovaly do
: Woknous. Nenapada nekoho neco ?

    Strelim od boku:
    na windowsech je v C:/boot.ini zapsane, co se ma bootovat z NT
loaderu. To, co je na prvnim miste (treba Linux) se po urcite dobe
nabootuje samo. Pokud ten Linux napise (pred svym restartem) na prvni
misto NT, tak se po dalsim restartu systemu nastartuji NT a potom uz
staci pri vypinani NTcek napsat na prvni misto Linux. Jak jednoduche!

    Ma to ale (velky) hacek :-(
    NT jsou obvykle instalovane na NTFS a nevim, jak moc ji Linux
podporuje a z toho plynoucne, jak moc ji Linux muze modifikovat.
    NT umi ve stanovenou dobu spustit stanoveny program (kupodivu
stejne jako v UN*Xech, pomoci prikazu at), ale nevim, jak se daji z
prikazove radky donutit k restartu. Nepletu-li se, tak v 3.1 a 95 byla
sluzba Windows, ktera umoznovala restart.

     Je to nevyzkousene, ale o to bude vetsi prekvapeni, kdyz to
bude fungovat...

                           Preji krasny den
                                                 Veros
--
Veros Kaplan <xkaplan na informatics.muni.cz>     http://www.fi.muni.cz/~xkaplan
ISO-8859-2 compatible                           ministerstvo medvedich sluzeb