Divne chovani mallocu

Milan Zamazal mz na pdm.pvt.net
Pátek Říjen 29 10:07:28 CEST 1999

    MM> Vezmete to i z druhe strany ... proc by si autori MM zbytecne
    MM> pridelavali praci a psali ho sloziteji?

    MM> Momentalne jsem nejak chudy na konkretni priklady, ale napada me
    MM> tento: Napriklad pri spousteni binarnich souboru, se fyzicky
    MM> nealokuje vubec nic, proste hned dojde k vypadku a do pameti se
    MM> natahuje kod z disku jen po kouskach a jen ten, ktery je potreba
    MM> ... diky tomu lze i ohromne binarni soubory spoustet relativne
    MM> rychle a s mensi pametovou narocnosti ...

Dalším příkladem mohou být některé interprety nebo přeložené programy.
Např. CMUCL si na začátku namapuje nějakých 800 MB paměti a správu
paměti má založenu na výpadcích stránek.  Je to zřejmě jednodušší a
efektivnější z hlediska věcí jako je růst zásobníku (nemusí se jeho
velikost kontrolovat při každém ukládání něčeho do něj).

Předběžné mapování 800 MB paměti má samozřejmě své mouchy a lze o něm
polemizovat (také jsem se o to malinko snažil, leč bezúspěšně, bylo mi
řečeno, že správa paměti je v CMUCL už tak dost komplikovaná, než aby ji
komplikovali ještě více), nicméně lidé schopní hackovat překladač Common
Lispu asi nejsou žádní pitomci a ví, proč to dělají.

Milan Zamazal

--
http://www.freesoft.cz/~pdm