ctecka cipovych karet a linux

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Sobota Říjen 30 15:12:23 CEST 1999

   From: "Indiana J." <indy.j na seznam.cz>
   Date: Fri, 29 Oct 1999 22:33:07 +0200

Zdravím též,

   > Nevite nekdo o ovladani ctecek cipovych karet pod linuxem, jak tam neco
   > zapsat a pak to precist? Potreboval bych udelat "pichacky" pokud mozno ke
   > kazdymu kompjutru. Ale nenasel jsem nic pod linuxem, pouze pro wir95/98 a
   > NT. Nebo existuje nejaka jina konference, kde by se tomu mohli venovat
   > vice?

existuje spousta druhů čteček karet. Pod Linuxem jsou i některé dokonce přímo
podporovány výrobci (podívejte se např. do jednoho z posledních čísel Linux
Journalu, byla tam jakási reklama).

Obecně je nejlépe zvolit tento typ zařízení (tedy podporovaných výrobcem)
pokud nechcete mít starosti s implementací.

Pokud ovšem plánujete rozsáhlejší nasazení, vyplatí se sehnat zařízení, byť i
nepodporované výrobcem (rozuměj pro Linux), ale s kompletní dokumentací
používaného protokolu. Potom se vyplatí najmout si programátora a kompletně si
naimplementovat podporu přesně podle požadavků vyplývajících z analýzy
nasazení.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz