kontrola datumu a casu

Michal Safranek safranek na jhrnet.cz
Sobota Září 4 20:32:55 CEST 1999

DD,

> potreboval bych nejak jednoduse zkontrolovat,
> jestli posledni boot linuxu nebyl v "budoucnosti"
> Stava se mi totiz obcas, ze CMOSka zapomene datum nebo cas
> a nekterou z techto polozek vynuluje.
> a nez si toho vsimnu, tak je problem. Nejlepsi by bylo, kdyby to slo
> zkontrolovat uz nekde v LILu a treba by to zahaltovalo system nebo by to
> alespon dalo nejak vedet. Zatim jedine co me napada, je upravit si lilo k
> obrazu svemu.
^^^^^^^^^^^^^^^^^
interesting strategy ... pokud vezmu v uvahu to, ze velikost MBR / BR
je silne limitovana, povazuji tohle za stejne dobry napad jako instalovat
W95 na 40MB disk. Mozna by jste mohl nechat z lila bootnout dos, v dosu to
zkontrolovat a pak pres loadlin loadnout linux (nicmene je to extrem).

> Diky za napady.

a nebylo by lepsi zprovoznit si NTP server ? tech par secs, nez ntpd
upravi vas unixtime snad prezijete a navic budete mit garantovan presny
cas po celou dobu chodu serveru / ws (jedine co k tomu potrebujete je
ntpd o ktery se budete synchronizovat - at uz nejaky public na Netu, nebo
lokalni na lance)

S pozdravem,
             M.S.
--
Name : Michal Safranek <safranek(at)jhrnet.cz>
Descr: jhrnet.cz admin, after-holiday muni student, linuxfan, human being